قدس ‌آنلاین- تبریز: مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی از نیاز اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومانی فرودگاه شهید مدنی تبریز برای خرید رادار خبر داد.

نیاز ۲۰ میلیارد تومانی فرودگاه شهید مدنی تبریز برای خرید رادار/ زیان‌ده بودن فرودگاه تبریز
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، مصطفی صفایی امروز در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  ما در تبریز اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتبارات فرودگاه ملی است تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم که تمام اعتبارات مورد نیاز را از ستاد مرکزی دریافت کنیم.

وی افزود: فرودگاه شهید مدنی تبریز برای شرکت فرودگاه‌های کشور سوددهی نداشته و جزء فرودگاه‌های زیان‌ده به شمار می‌رود به همین علت لازم است مسؤولان استانی در برخی از پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و توسعه‌ای مثل خرید رادار و تکمیل ترمینال بین‌المللی فرودگاه مساعدت‌های بیشتری مبذول دارند.

صفایی در عین حال خاطرنشان کرد: اگر درصدی از اعتبار مورد نیاز خرید رادارهای خارجی را استان تأمین کند این حمایت می‌تواند در اخذ موافقت مرکز برای خرید خارجی تأثیرگذار باشد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش روزافزون تعداد مسافران خارجی راه‌اندازی ترمینال بین‌المللی فرودگاه شهید مدنی تبریز را از جمله الزامات برشمرد.

این مسئول ضریب تعداد مسافر به ازای هر یک هزار مترمربع را در ترمینال داخلی 177 هزار نفر و در ترمینال‌های خارجی و حج هر کدام 102 هزار نفر، جابه‌جایی مسافر در ترمینال داخلی را یک میلیون و 309 هزار و 800 نفر، در ترمینال خارجی 224 هزار و 400 نفر و در ترمینال حج 346 هزار و 800 نفر در سال 94 عنوان کرد.

وی اعلام کرد: تعداد پروازهای خارجی و داخلی در سال گذشته به ترتیب یک هزار و 804 و 9 هزار و 169 پرواز، تعداد مسافران خارجی و داخلی به ترتیب 229 هزار و 824 نفر و یک میلیون و 234 هزار و 851 نفر و میزان بار خارجی و داخلی به ترتیب 7 میلیون و 398 هزار و 44 کیلوگرم و 3 میلیون و 990 هزار و 380 کیلوگرم بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.